K5 gemeenten

Gemeente Krimpenerwaard: Gebiedsmarketingplan

Voordat de Krimpenerwaard  een gemeente werd, werkten 5 dorpen samen in de organisatie K5. De dorpen hadden behoefte aan een gebiedsmarketingplan dat hen moet helpen bij het vitaal maken van de regio en het terugdringen van 'krimp', omdat steeds meer (jonge) mensen naar de stad wegtrekken.
Na de analyse van de problematiek bleek dat er eigenlijk behoefte was aan een samenwerkingsplan voor de onderwerpen wonen, werken en recreëren. Immers: als iedereen zich inspant om het nog aantrekkelijker te maken voor (jonge) mensen om te wonen en/of te werken in de Krimpenerwaard, komt de boodschap beter over. Zo werd er samengewerkt aan recreatie. Dit is geen doel op zich, maar zeker óók een mogelijkheid om mensen van buiten de Krimpenerwaard kennis te laten maken met het prachtige gebied. En bewoners weer verliefd te laten worden op hun omgeving
Linda Bartman heeft intensief met betrokken doelgroepen in een aantal sessies mogelijkheden voor samenwerking verkend. Daarbij ontstonden spontaan heel goede ideeën voor samenwerking en zijn mensen ook daadwerkelijk met elkaar aan de slag gegaan. Linda heeft de resultaten uit de sessies samen met het huidig gemeentelijk beleid vertaald in een effectieve en gedragen aanpak voor samenwerking en gebiedsmarketing. Het rapport is bij de vorming van de nieuwe gemeente een belangrijke basis geweest voor het vormen van de gezamenlijke visie.
Terug
Share by: