Gemeente Almere

Gemeente Almere: Interim-hoofd Communicatie Dienst Stadscentrum

De Dienst Stadscentrum had de opdracht binnen 10 jaar het aantal winkels en woningen in het stadscentrum meer dan te verdubbelen. Daarvoor maakte architect Rem Koolhaas een ambitieus Masterplan.
Als interim-manager besteedde Linda Bartman veel aandacht aan interne (reorganisatie) communicatie en externe communicatie over doorlopende projecten en nieuwe megaprojecten in het centrum. Bijvoorbeeld de bouw van winkels, een bibliotheek, een theater en een bioscoop. Maar ook de bouw van het WTC met drie torens van meer dan 100 meter hoog en een ondergrondse parkeergarage vlak naast een station en diverse woonflats. 
Ze was verantwoordelijk voor de succesvolle integrale (gebieds)marketing van het Stadscentrum, met als hoogtepunt de organisatie van de Kerstparades in 2007 en 2008 samen met SBS6, waarbij meer dan 100.000 bezoekers naar Almere kwamen en de omzet van de winkeliers verdubbelde. Ze leidde betrokken partijen (beleggers, winkeliersvereniging, horeca en gemeente) van een verdeelde beginsituatie naar een goed lopende werkgroep voor de retailmarketing met een strategisch plan en duidelijke en effectieve werkwijze. Ook gaf ze strategische adviezen over city-marketing van Almere.
Terug
Share by: